Jei pradėjote sportuoti ir to iki šiol nebuvote darę daugybę metų, turbūt jaučiate kiekvieną savo kūno dalelę. Tai yra normalu – jūsų kūnas bando priprasti prie pasikeitusios situacijos, t.y. padidėjusio fizinio krūvio. Kita vertus, reikia nepamiršti, kad kai kurie žmonės daro didelę klaidą – pradėdami sportuoti jie neapskaičiuoja ir neįvertina savo galimybių, todėl labai greitai pervargsta ir nebegali efektyviai tęsti savo treniruočių. Tai yra pakankamai dažna problema, todėl kiekvienas žmogus, kuris pradeda sportuoti, fizinį krūvį turėtų didinti palaipsniui, jokiu būdu nekeliant pernelyg didelio streso savo kūnui. Be to, jei iš karto pradėsite sportuoti labai intensyviai, krūvis teks ne tik jūsų kūnui, bet ir psichologinei būsenai, todėl geriau nerizikuoti ir viską daryti labai apgalvotai ir sistemingai, tokiu būdu pasiekiant kur kas geresnių rezultatų. Kaip bebūtų, pradžioje visuomet kyla nemažai įvairių klausimų, todėl Vokiskaideja.lt padeda lengviau į juos atsakyti.

Vokiskaideja.ltTurite suprasti, kad kiekvieno iš mūsų organizmas turėtų gauti kuo daugiau maistingųjų medžiagų, taip pat – vitaminų ir mineralų. Tuo tarpu, jei jūs sportuojate, jūsų organizmui viso to reikia dar daugiau. Maistas šiuo atveju yra raumenų statybinė medžiaga, todėl turėtumėte pasirūpinti, kad kasdien suvartotumėte pakankamai sveiko maisto, kuris padėtų jūsų raumenims atsistatyti, o kūnui sutvirtėti, nepamirštant ir jūsų energinės pusiausvyros. Kita vertus, kai kalbame apie sveiką ir subalansuotą mitybą, turėtume kalbėti ir apie maisto papildus. Kai kurie žmonės vadovaujasi klaidinga nuomone, manydami, kad maisto papildų vartojimas yra lyg sukčiavimas, tačiau tai yra du visiškai tarpusavyje nesusiję dalykai. Trumpiau tariant, su maistu mes negalime gauti visų mums reikiamų medžiagų, nes fiziškai nepajėgtume kasdien suvartoti tokio didelio maisto kiekio (jau nekalbant apie jo įvairovę), todėl būtina savo mitybos racioną papildyti natūraliais ir sveikais maisto papildais (t.y. įvairiais vitaminais ir mineralais). Tokiu atveju mūsų mityba taptų kur kas labiau subalansuota ir pilnavertė.

Taigi, jei pasirūpinsite savo kasdiene sveika ir subalansuota mityba, sportuoti jums seksis kur kas geriau ir tai nekels jums jokių didelių nepatogumų ar streso. Juk turbūt ne kartą ir patys esate jautęsi taip lyg labai nenorėtumėte eiti sportuoti – dažniausiai taip nutinka dėl energijos trūkumo, todėl jei nepamiršite to, kas buvo paminėta, kasdien turėsite pakankamai reikiamos energijos ir jums tikrai nestigs motyvacijos siekti savo užsibrėžtų tikslų.

Ne veltui paminėjome tikslus. Tai yra dar viena labai svarbi sveikos gyvensenos ir sporto sudedamoji dalis. Žmonės, kurie pradeda propaguoti sveiką gyvenseną neturėdami aiškaus tikslo, labai dažnai suklumpa pusiaukelėje ir nebenori pajudėti pirmyn. Tai dažna problema, kurią galima išspręsti, jei žmonės pradėtų užsibrėžti pagrindinius ir tarpinius tikslus. Pagrindinis tikslas šiuo atveju būtų pats sudėtingiausias ir reikalaujantis daug laiko. Tuo tarpu tarpiniai tikslai yra skirti tam, kad turėtume daugiau motyvacijos judėti link pagrindinio tikslo. Pavyzdžiui, jei norite numesti dvidešimt kilogramų, tarpiniai tikslai galėtų būti 2 kg, 5 kg ir t.t. Be to, rezultatus galite vertinti ir pagal savo savijautą bei vizualinę išvaizdą. Ir nors tai tik keli pavyzdžiai iš daugelio, jie padeda suprasti, kodėl labai svarbu užsibrėžti aiškius tikslus. Kai tai padarysite, viskas taps kur kas paprasčiau, o kiekviena nauja treniruotė, kuri reikalaus daug jėgų ir valios, nebebus tokia sudėtinga ir varginanti.